Mănăstirea Doroteia (Plutonița - Frasin)

Am fost și anul acesta și am întâlnit același peisaj superb de munte cu brazi până la cer, cu alune de pădure, cu fragi, cu pâraie cristaline și aceiași oameni calzi și primitori. Dacă în 2011 mi-au înghețat coastele pe lemnele din pod, anul acesta am avut la mănăstire cazare în propria mea chiliuță cu cheie, în care ne-am lăsat bagajele și am putut intra și ieși de cate ori am poftit, fără a deranja pe nimeni. Salteaua pe care am dormit, cu fiul meu de un anișor, a fost atât de confortabilă încât am spus că paturile de acasă ar fi călugărești... :)) Starețul mănăstirii s-a întrecut pe sine, ca de obicei pentru că știm cât de exigent este cu curățenia și gospodărirea, și a pregătit sărbătoarea hramului din acest an foarte frumos pentru pelerinii ieșeni. Mâncarea curată și sănătoasă, simplă dar hrănitoare cu care am fost întâmpinați, împreună cu hrana sufletească datorată slujbelor specifice hramului, din ajun, din timpul nopții și cele din ziua sărbătorii ne-au schimbat și pe noi la trup și la suflet... Ne-am întors acasă, mai liniștiți și mai ușurați de poverile traiului urban... O să revin la Mănăstirea Doroteia de câte ori voi avea ocazia oricând în vacanță pentru că la Mănăstirea Doroteia (Frasin) am găsit evadarea perfectă din aglomerația și poluarea urbană...








Comments